loading...

blogiran

بازدید : 22
دوشنبه 20 شهريور 1402 زمان : 21:35

با سنگ کوارتز آشنا شوید

کوارتز یکی از فراوان‌ترین و معروف‌ترین مواد معدنی بر روی سطح زمین است که در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. این سنگ در هر دمایی تولید می‌شود و ماده اولیه برای ایجاد بسیاری از انواع دیگر سنگ‌ها است؛ به همین دلیل هم می‌توان حداکثر تنوع در رنگ و عادات را در این نوع سنگ مشاهده کرد. این سنگ را می‌توان بیش از هر جا در سنگ‌های آذرین، رسوبی و دگرگونی یافت کرد. از جمله ویژگی‌های مهم این سنگ می‌توان به مقاومت بالا در برابر هوازدگی شیمیایی و مکانیکی اشاره داشت. این ویژگی‌ مهم سنگ کوارتز را به ماده اصلی تشکیل‌دهنده در شن و ماسه ساحل و رودخانه‌ها و همچنین ماده معدنی غالب در کوه‌ها تبدیل کرده است. این سنگ به دلیل زیبایی و جذابیت خاصی که دارد در طراحی و ساخت انواع جواهرات و اشیاء تزئینی نیز کاربرد دارد. خواص عقیق یمنی

کوارتز با نام‌های عقیق و درّ کوهی نیز شناخته می‌شود و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. سختی این سنگ برابر با 7 موس برآورد شده است. این سنگ به عنوان یکی از سنگ‌های نیمه‌قیمتی شناخته می‌شود و نسبت به سایر سنگ‌های قیمتی سنگی بادوام تر و زیباتر است. امروزه می‌توان انواع گوناگون این سنگ را در بسیاری از جواهرات و زیورالات مردانه و زنانه مشاهده کرد. البته جالب است بدانید که در عصر امروزه ازاین سنگ در صنعت به وفور استفاده می‌شود. استفاده از این سنگ را می‌توان در صنایعی از جمله شیشه‌سازی، ریخته‌گری، و نفت مشاهده کرد.

انواع سنگ کوارتز

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم کوارتز انواع بسیار گوناگونی دارد که هر یک خواص و مزایای مخصوص به خود را دارند. این سنگ به طور کلی به دو دسته کریپتوکریستال و ماکروکریستال تقسیم می‌شود که هر یک انواع گوناگون دیگری را در خود جای داده‌اند. برخی از این سنگ‌ها را می‌توان به وفور در طبیعت یافت کرد؛ در حالی که برخی دیگر بسیار نایاب و ارزشمند بوده و تنها در مناطق خاصی یافت می‌شوند. در ادامه به بررسی بیش‌تر هر یک از انواع سنگ کوارتز و خواص آن‌ها خواهیم پرداخت.

سنگ کوارتز ماکروکریستال

سنگ‌های ماکروکریستال که با نام کوارتز تبلور نیز شناخته می‌شوند سنگ‌هایی هستند که از بلورهای فشرده و در قالبی زیبا و مدرن تشکیل می‌شوند. سنگ‌های ماکروکریستال نسبت به دسته دوم انواع کوارتز، یعنی کریپتوکریستال‌ها، بزرگ‌تر و شفاف‌تر هستند. همچنین ماکروکریستال‌ها کاربردها و خواص بیش‌تری نیز به همراه دارند. از جمله انواع سنگ‌های ماکروکریستال می‌توان به کوارتز دودی، کوارتز سفید شیری، و کوارتز صورتی اشاره داشت. در ادامه معروف‌ترین و پرخاصیت‌ترین انواع سنگ‌های ماکروکریستال را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سنگ کوارتز بنفش

سنگ کوارتز بنفش از جمله زیباترین و محبوب‌ترین انواع کوارتز است که با نام آمیتیست نیز از آن یاد می‌شود. کوارتز بنفش را می‌توان سنگین‌ترین نوع این سنگ دانست که به عنوان سنگ متولدین ماه بهمن شناخته می‌شود. از این سنگ در بسیاری از جواهرات و زیورالات امروزی استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ کوارتز بنفش می‌توان به درمان سیاتیک، سردرد، و پانکراس اشاره داشت. شما می‌توانید با خرید انگشتر کوارتز بنفش و به همراه داشتن آن از تمامی خواص این سنگ ارزشمند بهرمند شوید.

سنگ کوارتز سبز

سنگ کوارتز سبز از دیگر انواع‌ کوارتز است که با نام آونتورین یا سنگ دلربا نیز شناخته می‌شود. این سنگ به طور عمده به رنگ سبز یافت می‌شود؛ با این وجود گاه می‌توان آن را در رنگ‌های قهوه‌‌ای، آبی، و خاکستری نیز یافت کرد. این سنگ از زمان‌های دور به دلیل خواص ویژه‌ی خود مورد توجه بسیاری از سنگ‌شناسان بوده است. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ کوارتز سبز می‌توان به افزایش صلح و دوستی و محبت و همچنین درمان دردهای قفسه سینه و بیماری‌های خونی اشاره داشت. کوارتز سبز به عنوان سنگ مخصوص برای متولدین ماه‌های خرداد، مرداد، شهریور، و مهر شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز بی‌رنگ

یکی دیگر از انواع این سنگ، کوارتز بی‌رنگ است که با نام سنگ کریستال یا در کوهی نیز شناخته می‌شود. این سنگ همانطور که از نامش پیداست سنگی شفاف و بدون رنگ است که در اکثر نقاط جهان به راحتی یافت می‌شود. این سنگ در اکثر اوقات به دلیل بی‌رنگ بودن با شیشه یا نگین‌های شفاف اشتباه گرفته می‌شود. از خواص مهم کوارتز بی‌رنگ می‌توان به بهبود گلودرد و درمان واریس اشاره داشت. این سنگ به طور ویژه به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌های فروردین، بهمن، و آبان شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز آبی

سنگ کوارتز آبی از دیگر گونه‌های کوارتز است که در طبیعت بسیار کمیاب بوده و از ارزش بالایی برخوردار است. این سنگ گاه ممکن است در رنگ خود ترکیبی از رنگ‌های آبی و خاکستری را داشته باشد. از جمله مهم‌ترین خواص کوارتز آبی می‌توان به تقویت اعصاب و افزایش آرامش و همچنین تقویت ریه اشاره داشت. همچنین به همراه داشتن این سنگ می‌تواند در بهبود افسردگی به صاحب خود کمک کرده و در درمان بیماری‌های قلبی نیز موثر واقع شود. این سنگ مخصوص متولدین ماه‌های دی و خرداد است.

سنگ کوارتز سفید شیری

از دیگر انواع کوارتز می‌توان به کوارتز سفید یا شیری اشاره داشت. این رنگ خاص به دلیل درون‌گیری گاز در سنگ ایجاد می‌شود. هر اندازه میزان درون‌گیری گاز در این سنگ بیش‌تر باشد، رنگ شیری آن نیز بیش‌تر خواهد بود. بلورهای این نوع کوارتز معمولاً هرمی‌شکل بوده و در منطقه سیبری یافت می‌شوند.

از جمله ذخایر مهم این نوع سنگ می‌توان به کوه‌های آلپ، ماداگاسکار و آمریکا اشاره داشت. افزایش انرژی‌های مثبت و افزایش ایمنی بدن از جمله خواص مهم و ارزشمند این سنگ هستند. با استفاده از سنگ کوارتز سفید شیری می‌توانید انرژی‌های منفی را دفع کنید. همچنین این سنگ می‌تواند به ایجاد تعادل روحی نیز کمک کند. کوارتز سفید شیری به ماه خاصی تعلق نداشته و می‌تواند برای متدولدین تمام ماه‌های سال مفید و ارزشمند باشد.

سنگ کوارتز دودی

سنگ کوارتز دودی از دیگر انواع این سنگ است که معمولاً به رنگ قهوه‌‌ای تیره مایل به دودی در طبیعت یافت می‌شود. برخی عقیده دارند که این سنگ از تشعشعات داخل زمین ایجاد می‌شود. بلورهای کوارتز دودی را می‌توان به شکل منشورهای شش وجهی و با قاعده هرمی یافت کرد. این نوع سنگ را می‌توان در کشورهای آمریکا، اسپانیا، استرالیا، و سوئیس یافت کرد.

از جمله مهم‌ترین خواص کوارتز دودی می‌توان به افزایش قدرت اراده و تصمیم‌گیری و همچنین کمک به درمان بیماری‌های روحی و افسردگی اشاره داشت. کوارتز دودی سنگی مخصوص متولدین ماه‌های شهریور و مرداد است و می‌تواند برای متولدین این ماه‌ها مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

سنگ کوارتز صورتی

از جمله زیباترین و جذاب‌ترین انواع سنگ‌های کوارتز می‌توان به سنگ کوارتز صورتی اشاره داشت که با نام رز کوارتز نیز از آن یاد می‌شود. این سنگ همانطور که از نامش پیداست به رنگ‌های صورتی کمرنگ یا پررنگ در طبیعت یافت می‌شود. کوارتز صورتی را معمولاً می‌توان به شکل منشوری و در ماداگاسکار، آمریکا، آفریقای جنوبی، و هند یافت کرد.

از جمله خواص سنگ رز کوارتز می‌توان به تقویت عشق و محبت و همچنین محافظت از قلب اشاره داشت. این سنگ به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌ اردیبهشت شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز لیمویی

کوارتز لیمویی از دیگر انواع این سنگ است که با نام سیترین یا سنگ کوارتز زرد نیز شناخته می‌شود. این سنگ همانطور که از نامش پیداست به رنگ‌های زرد روشن و لیمویی تا زرد تیره در طبیعت یافت می‌شود. سیترین را می‌توان از جمله سنگ‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در سرتاسر جهان دانست که در طراحی و ساخت بسیاری از جواهرات و زیورالات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله خواص سنگ کوارتز لیمویی می‌توان به افزایش قوای جسمی بدن و همچنین افزایش انرژی اشاره داشت. علاوه بر این به همراه داشتن کوارتز لیمویی می‌تواند به بهبود بیماری‌هایی از جمله دیابت، بیماری‌های کبدی، و همچنین مشکلات غددی کمک کند. کوارتز لیمویی به عنوان سنگ مخصوص متولدین تیرماه شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز کریپتوکریستال

دسته دوم از سنگ‌های کوارتز سنگ‌های کریپتوریستال هستند که خود به دو دسته الیافی و دانه‌ای تقسیم می‌شوند. این سنگ‌ها دارای کریستال‌های میکروسکوپی هستند که در برخی مواقع اصلاً مشاهده نمی‌شوند. از جمله انواع مهم این سنگ می‌توان به کوارتز قهوه ‌ای، کوارتز فیروزه‌ای، و کوارتز سیاه اشاره داشت. در ادامه برخی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین انواع سنگ‌های کریپتوکریستال را بررسی خواهیم کرد.

سنگ کوارتز قرمز

کوارتز قرمز یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سنگ‌ها است که با نام سنگ عقیق نیز شناخته می‌شود. این نوع کوارتز را می‌توان از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی دانست که برای طراحی و ساخت زیورالات گوناگون از جمله انگشتر از آن استفاده می‌شود. این سنگ در دین و مذهب نیز جایگاه‌ ویژه‌ای داشته و به استفاده از آن بارها توصیه شده است. از جمله خواص سنگ کوارتز قرمز می‌توان به رهایی از فقر، دور کردن غم و غصه، گشایش در کارها، کاهش استرس و اضطراب، و همچنین افزایش رزق و روزی اشاره داشت. کوارتز قرمز به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌های خرداد، مرداد، آبان، اردیبهشت، و دی شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز فیروزه‌ای

کوارتز فیروزه‌ای یا کلسدونی در طبیعت در رنگ‌های آبی و سفید با سایه‌های قهوه ‌ای و خاکستری یافت می‌شود. این سنگ شبیه یک خوشه انگور است؛ به همین دلیل هم گاه با نام سنگ عقیق خوشه انگوری از آن یاد می‌شود. با قرار دادن این سنگ در برابر نور ماورابنفش می‌توان سایه‌هایی از رنگ سبز را نیز در آن مشاهده کرد. از جمله خواص کوارتز فیروزه‌ای می‌توان به برطرف کردن غم و ناراحتی، افزایش شادی و نشاط، و همچنین کمک به رفع اعتیار اشاره داشت. این سنگ به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه اسفند شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز سیاه

از دیگر انواع این سنگ‌ می‌توان به کوارتز سیاه اشاره داشت که با نام سنگ اونیکس نیز شناخته می‌شود. این سنگ را می‌توان به رنگ سیاه به همراه خطوط سفید در طبیعت یافت کرد. کوارتز سیاه نور را از خود عبور نداده و کمی به سنگ مرمر شباهت دارد. این سنگ را می‌توان بیش‌تر در کشورهای برزیل، هند، و کالیفرنیا یافت کرد. از جمله خواص سنگ کوارتز سیاه می‌توان به بهبود پوست و مو، کاهش استرس و اضطراب، و همچنین افزایش نیرو و قدرت بدنی اشاره داشت. این سنگ به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌های آذر، دی، و بهمن شناخته می‌شود.

خواص سنگ کوارتز

خاصیت‌های درمانی سنگ‌ها از گذشته‌های دور مورد توجه بوده است. کوارتز نیز از جمله سنگ‌هایی است که استفاده از آن می‌توان خواص زیادی به همراه داشته باشد. در گذشته از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با هدف برقراری تعادل در جسم و روح در انواع زیورالات استفاده می‌شد. از جمله خواص این سنگ می‌توان به قابلیت ذخیره، انتقال، و همچنین تقویت انرژی اشاره داشت.

با سنگ کوارتز آشنا شوید

کوارتز یکی از فراوان‌ترین و معروف‌ترین مواد معدنی بر روی سطح زمین است که در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. این سنگ در هر دمایی تولید می‌شود و ماده اولیه برای ایجاد بسیاری از انواع دیگر سنگ‌ها است؛ به همین دلیل هم می‌توان حداکثر تنوع در رنگ و عادات را در این نوع سنگ مشاهده کرد. این سنگ را می‌توان بیش از هر جا در سنگ‌های آذرین، رسوبی و دگرگونی یافت کرد. از جمله ویژگی‌های مهم این سنگ می‌توان به مقاومت بالا در برابر هوازدگی شیمیایی و مکانیکی اشاره داشت. این ویژگی‌ مهم سنگ کوارتز را به ماده اصلی تشکیل‌دهنده در شن و ماسه ساحل و رودخانه‌ها و همچنین ماده معدنی غالب در کوه‌ها تبدیل کرده است. این سنگ به دلیل زیبایی و جذابیت خاصی که دارد در طراحی و ساخت انواع جواهرات و اشیاء تزئینی نیز کاربرد دارد. خواص عقیق یمنی

کوارتز با نام‌های عقیق و درّ کوهی نیز شناخته می‌شود و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. سختی این سنگ برابر با 7 موس برآورد شده است. این سنگ به عنوان یکی از سنگ‌های نیمه‌قیمتی شناخته می‌شود و نسبت به سایر سنگ‌های قیمتی سنگی بادوام تر و زیباتر است. امروزه می‌توان انواع گوناگون این سنگ را در بسیاری از جواهرات و زیورالات مردانه و زنانه مشاهده کرد. البته جالب است بدانید که در عصر امروزه ازاین سنگ در صنعت به وفور استفاده می‌شود. استفاده از این سنگ را می‌توان در صنایعی از جمله شیشه‌سازی، ریخته‌گری، و نفت مشاهده کرد.

انواع سنگ کوارتز

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم کوارتز انواع بسیار گوناگونی دارد که هر یک خواص و مزایای مخصوص به خود را دارند. این سنگ به طور کلی به دو دسته کریپتوکریستال و ماکروکریستال تقسیم می‌شود که هر یک انواع گوناگون دیگری را در خود جای داده‌اند. برخی از این سنگ‌ها را می‌توان به وفور در طبیعت یافت کرد؛ در حالی که برخی دیگر بسیار نایاب و ارزشمند بوده و تنها در مناطق خاصی یافت می‌شوند. در ادامه به بررسی بیش‌تر هر یک از انواع سنگ کوارتز و خواص آن‌ها خواهیم پرداخت.

سنگ کوارتز ماکروکریستال

سنگ‌های ماکروکریستال که با نام کوارتز تبلور نیز شناخته می‌شوند سنگ‌هایی هستند که از بلورهای فشرده و در قالبی زیبا و مدرن تشکیل می‌شوند. سنگ‌های ماکروکریستال نسبت به دسته دوم انواع کوارتز، یعنی کریپتوکریستال‌ها، بزرگ‌تر و شفاف‌تر هستند. همچنین ماکروکریستال‌ها کاربردها و خواص بیش‌تری نیز به همراه دارند. از جمله انواع سنگ‌های ماکروکریستال می‌توان به کوارتز دودی، کوارتز سفید شیری، و کوارتز صورتی اشاره داشت. در ادامه معروف‌ترین و پرخاصیت‌ترین انواع سنگ‌های ماکروکریستال را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سنگ کوارتز بنفش

سنگ کوارتز بنفش از جمله زیباترین و محبوب‌ترین انواع کوارتز است که با نام آمیتیست نیز از آن یاد می‌شود. کوارتز بنفش را می‌توان سنگین‌ترین نوع این سنگ دانست که به عنوان سنگ متولدین ماه بهمن شناخته می‌شود. از این سنگ در بسیاری از جواهرات و زیورالات امروزی استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ کوارتز بنفش می‌توان به درمان سیاتیک، سردرد، و پانکراس اشاره داشت. شما می‌توانید با خرید انگشتر کوارتز بنفش و به همراه داشتن آن از تمامی خواص این سنگ ارزشمند بهرمند شوید.

سنگ کوارتز سبز

سنگ کوارتز سبز از دیگر انواع‌ کوارتز است که با نام آونتورین یا سنگ دلربا نیز شناخته می‌شود. این سنگ به طور عمده به رنگ سبز یافت می‌شود؛ با این وجود گاه می‌توان آن را در رنگ‌های قهوه‌‌ای، آبی، و خاکستری نیز یافت کرد. این سنگ از زمان‌های دور به دلیل خواص ویژه‌ی خود مورد توجه بسیاری از سنگ‌شناسان بوده است. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ کوارتز سبز می‌توان به افزایش صلح و دوستی و محبت و همچنین درمان دردهای قفسه سینه و بیماری‌های خونی اشاره داشت. کوارتز سبز به عنوان سنگ مخصوص برای متولدین ماه‌های خرداد، مرداد، شهریور، و مهر شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز بی‌رنگ

یکی دیگر از انواع این سنگ، کوارتز بی‌رنگ است که با نام سنگ کریستال یا در کوهی نیز شناخته می‌شود. این سنگ همانطور که از نامش پیداست سنگی شفاف و بدون رنگ است که در اکثر نقاط جهان به راحتی یافت می‌شود. این سنگ در اکثر اوقات به دلیل بی‌رنگ بودن با شیشه یا نگین‌های شفاف اشتباه گرفته می‌شود. از خواص مهم کوارتز بی‌رنگ می‌توان به بهبود گلودرد و درمان واریس اشاره داشت. این سنگ به طور ویژه به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌های فروردین، بهمن، و آبان شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز آبی

سنگ کوارتز آبی از دیگر گونه‌های کوارتز است که در طبیعت بسیار کمیاب بوده و از ارزش بالایی برخوردار است. این سنگ گاه ممکن است در رنگ خود ترکیبی از رنگ‌های آبی و خاکستری را داشته باشد. از جمله مهم‌ترین خواص کوارتز آبی می‌توان به تقویت اعصاب و افزایش آرامش و همچنین تقویت ریه اشاره داشت. همچنین به همراه داشتن این سنگ می‌تواند در بهبود افسردگی به صاحب خود کمک کرده و در درمان بیماری‌های قلبی نیز موثر واقع شود. این سنگ مخصوص متولدین ماه‌های دی و خرداد است.

سنگ کوارتز سفید شیری

از دیگر انواع کوارتز می‌توان به کوارتز سفید یا شیری اشاره داشت. این رنگ خاص به دلیل درون‌گیری گاز در سنگ ایجاد می‌شود. هر اندازه میزان درون‌گیری گاز در این سنگ بیش‌تر باشد، رنگ شیری آن نیز بیش‌تر خواهد بود. بلورهای این نوع کوارتز معمولاً هرمی‌شکل بوده و در منطقه سیبری یافت می‌شوند.

از جمله ذخایر مهم این نوع سنگ می‌توان به کوه‌های آلپ، ماداگاسکار و آمریکا اشاره داشت. افزایش انرژی‌های مثبت و افزایش ایمنی بدن از جمله خواص مهم و ارزشمند این سنگ هستند. با استفاده از سنگ کوارتز سفید شیری می‌توانید انرژی‌های منفی را دفع کنید. همچنین این سنگ می‌تواند به ایجاد تعادل روحی نیز کمک کند. کوارتز سفید شیری به ماه خاصی تعلق نداشته و می‌تواند برای متدولدین تمام ماه‌های سال مفید و ارزشمند باشد.

سنگ کوارتز دودی

سنگ کوارتز دودی از دیگر انواع این سنگ است که معمولاً به رنگ قهوه‌‌ای تیره مایل به دودی در طبیعت یافت می‌شود. برخی عقیده دارند که این سنگ از تشعشعات داخل زمین ایجاد می‌شود. بلورهای کوارتز دودی را می‌توان به شکل منشورهای شش وجهی و با قاعده هرمی یافت کرد. این نوع سنگ را می‌توان در کشورهای آمریکا، اسپانیا، استرالیا، و سوئیس یافت کرد.

از جمله مهم‌ترین خواص کوارتز دودی می‌توان به افزایش قدرت اراده و تصمیم‌گیری و همچنین کمک به درمان بیماری‌های روحی و افسردگی اشاره داشت. کوارتز دودی سنگی مخصوص متولدین ماه‌های شهریور و مرداد است و می‌تواند برای متولدین این ماه‌ها مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

سنگ کوارتز صورتی

از جمله زیباترین و جذاب‌ترین انواع سنگ‌های کوارتز می‌توان به سنگ کوارتز صورتی اشاره داشت که با نام رز کوارتز نیز از آن یاد می‌شود. این سنگ همانطور که از نامش پیداست به رنگ‌های صورتی کمرنگ یا پررنگ در طبیعت یافت می‌شود. کوارتز صورتی را معمولاً می‌توان به شکل منشوری و در ماداگاسکار، آمریکا، آفریقای جنوبی، و هند یافت کرد.

از جمله خواص سنگ رز کوارتز می‌توان به تقویت عشق و محبت و همچنین محافظت از قلب اشاره داشت. این سنگ به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌ اردیبهشت شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز لیمویی

کوارتز لیمویی از دیگر انواع این سنگ است که با نام سیترین یا سنگ کوارتز زرد نیز شناخته می‌شود. این سنگ همانطور که از نامش پیداست به رنگ‌های زرد روشن و لیمویی تا زرد تیره در طبیعت یافت می‌شود. سیترین را می‌توان از جمله سنگ‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در سرتاسر جهان دانست که در طراحی و ساخت بسیاری از جواهرات و زیورالات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله خواص سنگ کوارتز لیمویی می‌توان به افزایش قوای جسمی بدن و همچنین افزایش انرژی اشاره داشت. علاوه بر این به همراه داشتن کوارتز لیمویی می‌تواند به بهبود بیماری‌هایی از جمله دیابت، بیماری‌های کبدی، و همچنین مشکلات غددی کمک کند. کوارتز لیمویی به عنوان سنگ مخصوص متولدین تیرماه شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز کریپتوکریستال

دسته دوم از سنگ‌های کوارتز سنگ‌های کریپتوریستال هستند که خود به دو دسته الیافی و دانه‌ای تقسیم می‌شوند. این سنگ‌ها دارای کریستال‌های میکروسکوپی هستند که در برخی مواقع اصلاً مشاهده نمی‌شوند. از جمله انواع مهم این سنگ می‌توان به کوارتز قهوه ‌ای، کوارتز فیروزه‌ای، و کوارتز سیاه اشاره داشت. در ادامه برخی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین انواع سنگ‌های کریپتوکریستال را بررسی خواهیم کرد.

سنگ کوارتز قرمز

کوارتز قرمز یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سنگ‌ها است که با نام سنگ عقیق نیز شناخته می‌شود. این نوع کوارتز را می‌توان از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی دانست که برای طراحی و ساخت زیورالات گوناگون از جمله انگشتر از آن استفاده می‌شود. این سنگ در دین و مذهب نیز جایگاه‌ ویژه‌ای داشته و به استفاده از آن بارها توصیه شده است. از جمله خواص سنگ کوارتز قرمز می‌توان به رهایی از فقر، دور کردن غم و غصه، گشایش در کارها، کاهش استرس و اضطراب، و همچنین افزایش رزق و روزی اشاره داشت. کوارتز قرمز به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌های خرداد، مرداد، آبان، اردیبهشت، و دی شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز فیروزه‌ای

کوارتز فیروزه‌ای یا کلسدونی در طبیعت در رنگ‌های آبی و سفید با سایه‌های قهوه ‌ای و خاکستری یافت می‌شود. این سنگ شبیه یک خوشه انگور است؛ به همین دلیل هم گاه با نام سنگ عقیق خوشه انگوری از آن یاد می‌شود. با قرار دادن این سنگ در برابر نور ماورابنفش می‌توان سایه‌هایی از رنگ سبز را نیز در آن مشاهده کرد. از جمله خواص کوارتز فیروزه‌ای می‌توان به برطرف کردن غم و ناراحتی، افزایش شادی و نشاط، و همچنین کمک به رفع اعتیار اشاره داشت. این سنگ به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه اسفند شناخته می‌شود.

سنگ کوارتز سیاه

از دیگر انواع این سنگ‌ می‌توان به کوارتز سیاه اشاره داشت که با نام سنگ اونیکس نیز شناخته می‌شود. این سنگ را می‌توان به رنگ سیاه به همراه خطوط سفید در طبیعت یافت کرد. کوارتز سیاه نور را از خود عبور نداده و کمی به سنگ مرمر شباهت دارد. این سنگ را می‌توان بیش‌تر در کشورهای برزیل، هند، و کالیفرنیا یافت کرد. از جمله خواص سنگ کوارتز سیاه می‌توان به بهبود پوست و مو، کاهش استرس و اضطراب، و همچنین افزایش نیرو و قدرت بدنی اشاره داشت. این سنگ به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌های آذر، دی، و بهمن شناخته می‌شود.

خواص سنگ کوارتز

خاصیت‌های درمانی سنگ‌ها از گذشته‌های دور مورد توجه بوده است. کوارتز نیز از جمله سنگ‌هایی است که استفاده از آن می‌توان خواص زیادی به همراه داشته باشد. در گذشته از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با هدف برقراری تعادل در جسم و روح در انواع زیورالات استفاده می‌شد. از جمله خواص این سنگ می‌توان به قابلیت ذخیره، انتقال، و همچنین تقویت انرژی اشاره داشت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 580
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 499
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 522
  • بازدید ماه : 4126
  • بازدید سال : 11186
  • بازدید کلی : 13791
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی